Урок, який пробуджує мрію

Відомий рок-музикант, гітарист, засновник легендарного гурту «Scorpions» Рудольф Шенкер якось сказав: «Музика пробуджує мрію у людей усього світу, і насамперед у ті часи, коли для мрії в житті місця взагалі не залишається».
Справді, музика володіє неабиякою силою, що проникає у наші душі і торкається їхніх найпотаємніших струн. Вона творить дива з людськими почуттями та емоціями. Може змусити плакати через переживання за ліричним героєм пісні. Посміхатися, коли сум оповиває душу. Або підспівувати та пританцьовувати під ритмічну мелодію. «Загалом вся історія людства нерозривно пов’язана з музикою, – розповідає викладач Максим Лозко. – Ще у первісному суспільстві усім оточуючим звукам люди надавали великого значення, вважали їх чимось сакральним».
На одному з уроків музики учні 3-А класу разом зі своїм вчителем заглибилися у «Характеристику музичного звуку». «Це один із тих уроків, на якому діти творять дива, – говорить педагог. – Учні грають на музичних інструментах, співають, танцюють, відтворюють ритми. Інколи просто неможливо обійтися без допомоги дітей. Вони можуть так скерувати урок, що я дивуюся: я ж зовсім не це планував! Та саме на такому уроці діти розкриваються творчо, кожен із них знаходить власний шлях до самовираження».
У чому ж криється секрет успіху таких уроків музики, тяжіння до пізнання прекрасного, особливого звучання музичних інструментів у тендітних руках вихованців? Можливо, дитина сприймає музику завдяки індивідуальним особливостям, чи своєму емоційному стану, чи невимушеності кожного із присутніх на уроці та професіоналізму вчителя? «Музика будує особливу культуру, змінює погляди людей на багато речей, формує стиль одягу, стиль спілкування, стиль всього життя, – каже Максим Лозко. – І саме це надзвичайно важливо у розвитку і вихованні підростаючого покоління!»